La Catequesi d’Adults és un servei de formació, impulsat pel P. Marià Rosanas (Vic, 1933- Barcelona, 2013) quan era prior de Badalona, que ofereix la nostra comunitat teresiana des de l’any 1976 de manera ininterrompuda fins als nostres dies. Tots els superiors que ha tingut aquesta comunitat han cregut en la necessitat de continuar la tasca evangelitzadora per als adults. Sempre hem pensat que situar la catequesi en el centre de la vida d’una comunitat ajuda a centrar la seva vida en el misteri de Crist i de l’Església.
La nostra catequesi s’adapta cada curs als temes de més actualitat, ja sigui carmelitana (commemoracions, anys jubilars…), com més generals (temes bíblics de l’Antic o Nou Testament, encícliques, etc.).
Per això, en el marc de l’Any Jubilar Santjoanista, hem dedicat el curs que ara hem acabat a revisar la vida i l’obra del Sant de Fontiveros. De la mateixa manera que en els dos anys anteriors ens vam centrar en la figura de santa Teresa de l’Infant Jesús amb l’acompanyament del P. Gabriel Isal.
El llibre ‘San Juan de Cruz. La biografía’ del P. José Vicente Rodríguez, juntament amb altres publicacions, entre les quals la recent ‘Juan de Cruz, rostro humano del misterio’, del P. Emilio José Martínez, han servit d’introducció per a dialogar sobre la vida, les inquietuds, els disgustos, les dificultats i tot l’entorn que va fer possible la seva obra com a fundador, amb santa Teresa de Jesús, com a místic i com a escriptor.
Cada reunió ha comptat amb un ponent diferent (set carmelites descalços, tres carmelites descalces, dos sacerdots diocesans, un salesià, un mercedari descalç, un historiador laic i un membre de Justícia i Pau) que han introduït les sessions i donat lloc al diàleg entre els assistents.
Avui, i sempre, les persones de qualsevol edat tenim necessitat de formació catequètica. Molts adults són veritables “infants en la seva fe”, necessitats d’actualització i d’aprofundiment. Ens ho recorda l’apòstol sant Pau a Corintis (1 Cor.13,11): “Quan era un nen parlava com un nen, pensava com un nen, raonava com un nen; però ara que soc un home, tinc per inútil el que és propi dels nens”.

