COMUNITATS
OVIEDO
Diòcesi i Província d’Oviedo. Diòcesi i Província d’Oviedo. Parròquia.
B. V. Maria del Mont Carmel
23 de març de 1906
Santa Susana, 33 33080, Oviedo
98 523 60 69
veure en google maps
- Parròquies
BREU HISTÒRIA
Diòcesi i Província d’Oviedo. Principat d’Astúries. Primer va pertànyer a la Província de Sant Joaquín de Navarra i a partir de 1927 fins al 2015 a la de Burgos. Ara forma part de la província Ibèrica. El titular del convent i l’església és la Mare de Déu del Carmen. Es va inaugurar la Residència al carrer Martínez Marina el 23 de març de 1906. L’erecció canònica és del 9 de març de 1907. El nou convent situat al carrer Santa Susana va ser inaugurat el 20 d’agost de 1910. Era prior d’Oviedo el beat fra Eufrasio del Niño Jesús que va donar la vida per l’Església en la Revolució d’Astúries de 1934.
Al formar-se la nova Província Carmelitana de Burgos (1927) s’institueix a Oviedo el col·legi de Teologia de la nova província burgense, en el qual estudiaven els joves religiosos carmelites les diverses disciplines eclesiàstiques En 1948 es trasllada el col·legi de Teologia a Burgos, i el de Filosofia a Oviedo. El convent d’Oviedo serà seu de Filosofia de 1948 a 1959. Posteriorment i per dos anys, serà seu del Col·legi de Pastoral, per als joves preveres d’Espanya.
En 1970 va ser erigida la parròquia de Nostra Senyora del Carme que segueix estant a càrrec de la comunitat de pares carmelites. El nou temple, modern i funcional, és un projecte, amb torre inclosa, de l’arquitecte José Francisco Zubillaga. Les seves dimensions són 44 metres de llarg per 26 d’ample, amb capacitat per a unes mil persones assegudes. L’1 d’agost de 1970 es van beneir la nova església i convent, que són els que es conserven avui en dia. Un apunt: les darreres obres del convent són de 2007 i l’església ha sofert una obra interna, de sanejament de confessionaris i altres paràmetres interiors el 2012.
APARICIO AHEDO, O.I., Los hijos de Santa Teresa en España, Ed. Monte Carmelo, 2014, pp. 232 – 233
A la portada
EL CAMINO DE SAN JUAN DE LA CRUZ GANA EN ÚBEDA EL JUBILEO SANJUANISTA
En la ciudad de Úbeda (Jaén) se celebró el pasado sábado día 6 de junio un ENCUENTRO JUBILAR, en esta ocasión del Camino de San Juan de la Cruz. Más de un centenar de andariegos procedentes de La Carolina, Caravaca de la Cruz, Villanueva del Arzobispo, Beas de Segura, Sabiote, Baeza, Castellón, Albacete, Alicante… y de otros lugares, también de la misma ciudad de Úbeda, se han dado cita a fin deganar el Jubileo, en este año tan importante para la Memoria de San Juan de la Cruz y la Orden del Carmelo Descalzo. Desde diferentes puntos de partida, han peregrinado hasta la Iglesia de San Miguel y San Juan de la Cruz, acompañados por fray Pascual Gil Almela ocd y fray Francisco Víctor López Fernández ocd, ambos priores de los conventos del Desierto de las Palmas (Castellón) y de Úbeda (Jaén), respectivamente. Fueron cuatro los recorridos que efectuaron y concluyeron en Úbeda: uno desde Sabiote, de unos 8 km, ciudad en la que el día de antes (viernes por la noche), se celebró una preciosa oración de acogida en la Iglesia de Santa María -antiguo convento de monjas...
