Els Carmelites Descalços a Veneçuela estan fora de perill després del terratrèmol enregistrat en el centre del país

25 juny 2026 | Actualitat

L’Orde dels Carmelites Descalços a Veneçuela ha informat que tots els frares i les comunitats de monges es troben fora de perill després del fort terratrèmol de les últimes hores, l’epicentre del qual va afectar especialment Caracas i diverses zones del centre del país.

Segons ha comunicat el prepòsit general de l’Orde, P. Miguel Márquez, el sisme va provocar talls generalitzats d’electricitat i internet, obligant a nombroses persones a abandonar els seus habitatges durant la nit a causa de les contínues rèpliques.

A la parròquia dels Carmelites Descalços de Caracas, molts veïns hi van trobar refugi a la capella i a les dependències parroquials, on van romandre fins a primeres hores del matí. A dos quarts de sis, amb l’arribada del dia, la majoria va poder tornar a les seves llars, mentre altres persones van continuar resguardades en els salons parroquials.

Els danys registrats a les dependències de la comunitat han estat, en principi, de caràcter menor. S’han produït desperfectes en algunes prestatgeries de la biblioteca, trencament de vaixella i danys en un bany a causa del moviment estructural de l’edifici, mentrestant es continua avaluant l’estat del col·legi i de la resta de les instal·lacions.

Les Carmelites Descalces del monestir de Caracas també van haver d’abandonar temporalment l’edifici i refugiar-se al pati d’una comunitat religiosa veïna. Tot i que el monestir presenta alguns desperfectes materials, semblen de poca consideració. De moment, la comunitat roman a l’espera de la inspecció tècnica que dels enginyers per a valorar l’estat de l’immoble.

El terratrèmol va tenir més de vint rèpliques, una d’elles especialment intensa durant la matinada, fet que va obligar a mantenir les mesures de precaució durant tota la nit. Així mateix, les dificultats en les comunicacions han retardat el contacte amb alguns membres del Carmel Seglar, però de mica en mica s’ha anat confirmant que la majoria està bé. Continua l’esforç per contactar amb algunes persones que estaven incomunicades.

Des de la Casa General i la Província Ibèrica de Santa Teresa de Jesús ens unim en oració pel poble veneçolà, especialment pels qui han sofert les conseqüències d’aquest terratrèmol. Donem gràcies a Déu perquè totes les comunitats de frares i monges estan fora de perill i demanem que el Senyor sustenti els qui treballen en tasques d’assistència, recuperació i acompanyament de les persones afectades.